Onderscheiding Thuur de Smit

Thuur de Smit is 40 jaar actief lid van het West Zeeuws-Vlaams Gregoriaans Koor. Dit feit werd tijdens de dienst in “zijn” Hoofdplaat gememoreerd door pastor Frans van Geyt. Frans prees de jubilaris vanwege zijn inzet voor het koor. Thuur is nagenoeg altijd aanwezig tijdens de repetities en de diensten, waarbij het koor aanwezig is.                                                                     De inzet van Thuur blijkt ook uit zijn betrokkenheid bij de Bevrijdingsmars. Hij liep tot op hoge leeftijd de mars van Hoofdplaat naar Knokke op zijn klompen, waarbij hij ook nog wel doedelzak speelde.                                                                                                                                                   Thuur werd onderscheiden met de gouden eremedaille voor 40 jaar lidmaatschap.                  Om af te sluiten met de woorden van Thuur:  “En zo is het, en niet anders.”